Moonbreaker: Brandon Sanderson’dan Stratejik Minyatür Oyunu
Brandon Sanderson‘ın yazdığı bir bilimkurgu oyununa hazır mısınız? Moonbreaker, XCOM‘un oynanışını Marvel’s Guardians of the Galaxy‘nin diyaloglarıyla masaüstü mini figür oyunlarında buluşturacak.
Hatta Gamescom‘da oyunu tanıtırken yukarıdaki karışımın içine bir tutam da Firefly attılar. Ama aslında buna hiç de gerek yoktu. Peki nedir tam olarak bu oyun?
Gelin önce fragmanını izleyelim:
Moonbreaker, Subnautica‘yı geliştiren Unkown Worlds‘ün yeni oyunu. Sıra-tabanlı strateji türünde olmasıyla oynanış açısından en çok XCOM’u anımsatıyor. Ancak karakterlerimiz XCOM’un aksine 3 boyutlu insan figürleri değil, minyatür figürler. Hani masaüstü oyunlarda kullandığımız o figürler! Bu açıdan masaüstü Warhammer oyunlarını anımsatıyor.
Bu figürlerin her biri ayrı bir karakteri temsil edecek. Dolayısıyla hepsinin rengarenk bir kişiliği olacak. Ancak dilersek karakterleri zaten renkli olan bu figürlerin fiziksel renklerine biz karar verebileceğiz. Bu yönüyle oyun bir minyatür figür boyama simülasyonu.
Bu figürlerin renkli kişilikleri birbirleriyle iyi ya da kötü geçiniyor olacaklar. Aynı takımın içinde olduklarından arada bir atışmaları doğal. Bir takım olarak hareket ederken yer yer komik, yer yer sinir bozucu etkileşimlere girecekleri için de Marvel’s Guardians of the Galaxy ve Firefly’a benziyor diyorlar.
Peki Brandon Sanderson bunun neresinde? Ünlü yazar da tüm hikayenin geçtiği bilimkurgu evrenini tasarlayıp yazmış. Yani oyunun bir de kaliteli hikayesi olacak. Daha ne olsun?
Moonbreaker Detaylar
Oyun 30 Eylül’de erken erişime açılacak. Ve erken erişimin başında bile oyunda 50’den fazla figür savaşmaya hazır olacak. Bu figürler üç gruba ayrılacaklar: Kaptanlar, Mürettebat ve Destek Grubu.
Ekibin bu oyunu geliştirirken amacı masaüstünde oynadığımız fiziksel minyatür oyunlarının verdiği tadı bir bilgisayar oyunu ile yakalamakmış. Zaten o yüzden fiziksel minyatür oyunlarının olmazsa olmazı boyama setini de oyuna dahil etmişler. Oyunda, figürlerimizi boyayabileceğimiz bir özelleştirme ekranımız var demiştik ya hani, işte oyun geliştiricileri de oyuna koydukları tüm figürleri o özelleştirme ekranında tek tek elle boyamışlar.
Oyunun direktörü Charlie Cleveland fiziksel minyatür oyunları hissini yakaladıklarına inanıyor. Oyunun avantajı bu hisle birlikte masaüstünde yapamadığımız bazı şeylerin bilgisayar yardımıyla yapılabilmesini sağlamak aynı zamanda. Örneğin boyama yaparken geri alma tuşuna sahip olmamız gibi.
Unknown Worlds’ün geliştirdiği oyunun yayıncı firması KRAFTON olacak. Ne yazık ki oyunun Türkçe dil desteği en azından erken erişimde olmayacak.
Daha fazla görsel ve bilgi için oyunun resmi sitesine buradan ulaşabilirsiniz.