Larian Studios CEO’su: Bir Sonraki Oyun 2028 veya 2029’da Çıkabilir
Larian Studios, büyük başarı yakalayan Baldur’s Gate 3’ün ardından bir sonraki oyununu geliştirme aşamasında olsa da, oyuncular yeni oyun için uzun bir süre beklemek zorunda kalabilir. Şirketin CEO’su Swen Vincke, yakın zamanda katıldığı SEA Game Awards 2024 etkinliğinde yaptığı açıklamada, bir sonraki büyük oyunun 2028 veya 2029’da çıkabileceğini ima etti. Ödül töreninde “Special Recognition Award” ödülünü kabul ederken bu tahminde bulunan Vincke, daha sonra bunun bir şaka olduğunu belirtse de, hayranlarına “Yeni oyunumuz hazır olduğunda piyasaya süreceğiz” diyerek sabırlı olmalarını önerdi.
Larian’ın Yeni Oyunu Ne Zaman Gelecek?
Larian Studios, geniş ve detaylı oyunları ile tanınan bir şirket ve her projenin geliştirilmesi uzun yıllar alıyor. Bu nedenle, yeni oyunlarının ne zaman piyasaya sürüleceğine dair kesin bir tarih vermekten kaçınıyorlar. Vincke’nin açıklamalarına bakılırsa, Baldur’s Gate 3 gibi büyük çaplı projeler için acele etmeyeceklerini ve oyunun ancak tam olarak hazır olduğunda çıkacağını söylemek mümkün.
Larian’dan Yepyeni Bir Deneyim Bekleniyor
Larian Studios’un bir sonraki oyunuyla ilgili beklentiler büyük olsa da, şirket bu sefer Baldur’s Gate 3’ten tamamen farklı bir deneyim sunmayı planlıyor gibi görünüyor. Stüdyo, Baldur’s Gate 3’ten sonra Dungeons & Dragons evreninden uzaklaşacaklarını ve birkaç yeni proje üzerinde çalıştıklarını belirtti. Bu projeler arasında, en az bir tanesinin tamamen özgün bir fikre dayandığı ve yepyeni bir dünya yaratacakları da açıklandı.
Vincke, bu projelerin ne zaman veya hangi sırayla piyasaya çıkacağı konusunda net bir bilgi vermese de, Baldur’s Gate 3’ün başarısının ardından oluşan beklentilerin ve baskının oldukça yüksek olduğunu dile getirdi. Bu nedenle, stüdyonun bir sonraki oyunu için çıtayı daha da yükselterek, oyunculara en iyi deneyimi sunmayı hedeflediği belirtiliyor.
Larian Studios Firmasının Küresel Oyun Geliştirme Stratejisi
Larian Studios’un büyük ve karmaşık oyunlar geliştirebilmesinin arkasında ise küresel çapta çalışan bir ekip var. Şirket, Kuala Lumpur, Barselona, Dublin ve Quebec gibi farklı şehirlerde ofisler açarak, 24 saat boyunca kesintisiz çalışma imkanına sahip bir sistem oluşturdu. Bu sayede, bir ekip günün sonunda çalışmalarını bırakırken diğer ekip iş başına geçiyor ve böylece geliştirme süreci hızlandırılıyor. Örneğin, Malezya ekibi işlerini Avrupa’daki ekibe devrediyor, ardından Avrupa’daki ekip işleri Kuzey Amerika’ya aktararak, proje üzerinde sürekli bir akış sağlıyor.
Bu küresel çalışma stratejisi, Baldur’s Gate 3’ün test süreçlerinde oldukça faydalı oldu. Normal şartlarda bir ay sürecek olan testlerin yalnızca bir hafta içerisinde tamamlanması sağlandı. Özellikle Kuala Lumpur ofisinin Baldur’s Gate 3’ün başarısında büyük rol oynadığı belirtiliyor. Vincke, Malezya ekibinin “Dark Urge” hikaye akışı ve “House of Hope” bölümü gibi önemli kısımların tasarlanmasında ve yazılımında etkili olduğunu dile getirdi. İngilizce diline hakim geniş bir yetenek havuzuna sahip olan Malezya, aynı zamanda sanat ve animasyon alanında da güçlü bir geçmişe sahip olduğu için Vincke’nin bu bölgeyi tercih etmesinde etkili oldu.
🔸2024’ün En İyi 20 Baldur’s Gate 3 Modu
Gelecek İçin Sabırlı Olmak Gerekiyor
Vincke, stüdyonun bir sonraki oyununun piyasaya çıkış tarihi hakkında net bir bilgi vermese de, Larian Studios yeni oyun çalışmalarını aceleye getirmeden, her detayını titizlikle tamamladığından emin olmak istediğini belirtti. 2028 veya 2029 gibi uzun bir zaman dilimi telaffuz edilse de, Larian’ın oyunlarını piyasaya sürmeden önce mükemmel hale getirmek için ne kadar zaman gerekiyorsa o kadar bekleyeceği aşikar. Bu nedenle, oyuncuların bir süre daha sabırlı olmaları gerekecek.