İptal Edilen Star Wars Oyunu, İlhamını Uncharted’tan Almış
Ragtag kod adıyla bilinen ve birkaç yıl önce iptal edilen tek kişilik Star Wars oyunu, temel olarak Uncharted serisinden ilham alınarak dizayn edilmiş.
Disney’in 2013 yılında Luıcasfilm’i satın almasının ardından, Star Wars markası için Electronic Arts ile özel bir anlaşma sağlanmıştı. Bundan sonra yapılacak tüm Star Wars oyunlarında EA firmasının imzası olacaktı. Peşi sıra göreve çağrılan EA stüdyolarından biri de Dead Space serisiyle tanınan Visceral Games olmuştu.
Eğer hikayeyi biraz yakından takip ettiyseniz nasıl sonuçlandığını da hatırlıyor olmalısını. EA, beklenmedik bir karar alarak o sıralar Ragtag kod adıyla da bilinen bir Star Wars oyunu geliştiren Visceral Games’i apar topar kapatmıştı. Haliyle üzerinde çalışılan tek kişilik hikaye moduna sahip Star Wars oyunu da iptal edilmişti.
Oyunun başında Uncharted’ın da arkasındaki isim olan Amy Hennig vardı. Hennig, Lucasfilm ile yakın temasta kalarak Star Wars evreninin anlatılmayan köşelerinde geçecek bir macera oyunu tasarlamaktaydı. Bugüne kadar sadece E3 2016’da çok kısaca gözüken bir sahneyi ve bu bilgileri biliyorduk.
MinnMaxShow’a katılan eski Visceral yapımcısı Zach Mumbach, yıllar sonra iptal edilen Star Wars projesi hakkında elle tutulur bir açıklamada bulundu. Mumbach’in açıklamasına göre oyunun ana karakteri Star-Lord ve Robin Hood’un karşımı olacakmış. Bir kaçakçı olan bu isimsiz karakterle Uncharted benzeri aksiyonu ve tansiyonu kolay kolay dinmeyen bir tecrübe yaşayacakmışız.
Mumbach, açıklamasında, “Birçok bölüm vardı; çoğu bitmemişti ama sona gelmiştik. Tek bir alanı neredeyse bitirmiştik ve son detayları koyuyorduk ki stüdyonun kapanma kararı geldi. Orada çok çılgın bir AT-ST kovalamacası olacaktı. Yayan olarak koşarken sizi avlamaya çalışan düşmanlardan, sokak aralarından ve engellerden hızlıca hareket ederekFrostbite’ın sunduğu yıkılabilir çevre faktörleriyle kaçacaktınız. Görseydiniz ‘Bu Uncharted’a benziyor’ derdiniz.” sözlerine yer veriyor.
Uncharted serisini de çok seven bir oyuncu olarak keşke bu iptal edilen projeyi o tozlu rafından kaldırıp hayata döndürseler diye düşünüyorum. Belki çok sıradan bir oynanabilirliği olacaktı ama şu aralar her oyunun sırtını açık-dünya konseptine dayamasından da gına geldi diyebiliriz.
Mesela Star Wars Jedi: Fallen Order, EA firmasının istemeye istemeye sunduğu (Burada Respawn Entertainment’ın etkisi fazla) fakat sonrasında oyunculardan gelen olumlu yorumları takiben tekrar tek kişilik hikaye moduna odaklı oyunlar yapılabileceğini gösteren bir oyun olmuştu.