Deadlock, Hile Yapanları Eğlenceli Bir Şekilde Cezalandırılıyor
Valve’in gizli kapaklı şekilde geliştirdiği ve Steam’de kapalı beta sürecinde olan oyunu Deadlock, şimdiden hile ile mücadeleye karşı yaratıcı önlemler almasıyla gündeme gelmeye başladı.
Hilecilere Kurbağaya Dönüştürme Cezası
Çevrimiçi oyunlarda hilecilerle mücadele, oyun dünyasının en büyük problemlerinden biri olmaya devam ediyor. Ancak geliştiriciler, bu soruna karşı geliştirdikleri çözümlerle oyuncu topluluğunu koruma konusunda sürekli yeni yollar deniyorlar. Deadlock, hilecilerle baş etme konusunda ilginç bir yöntem geliştirdi ve oyunun sadık oyuncu kitlesi bu yöntemi çok beğenmiş gibi görünüyor.
Deadlock henüz resmi olarak çıkış yapmamış ya da tam anlamıyla duyurulmamış olsa da, kapalı beta sürecindeki oyuncular zaten hilecilerle başa çıkmak zorunda kaldılar. Ancak bu sefer hilecilere karşı standart bir yasaklama sistemi kullanılmak yerine, oyuna benzersiz bir yaklaşım eklendi: Hilecileri kurbağaya dönüştürmek!
Geliştirici ekip, oyunun dengesini sürekli olarak test eden ve düzenleyen güncellemeler yapıyor. En son yama notlarına göre, oyun içindeki bir hileci tespit edildiğinde, karşı takımdaki oyunculara iki seçenek sunuluyor: Hileciyi hemen yasaklayıp maçı sona erdirmek ya da hileciyi oyun süresi boyunca kurbağaya dönüştürmek ve maç sonrasında yasaklamak.
Geliştirici Açıklamaları: Oyuncuların Seçim Şansı
Deadlock’ın geliştirici ekibinden “Yoshi” tarafından paylaşılan yama notlarında şu ifadeler yer alıyor:
“Bir kullanıcı hile yaptığı tespit edildiğinde, rakip takım oyuncularına kullanıcının hemen yasaklanarak oyundan çıkarılması ve maçın bitirilmesi veya hilecinin oyun süresi boyunca kurbağaya dönüştürülmesi seçenekleri sunulacak. Kurbağaya dönüştürülen hileciler yalnızca zıplayabilir ve karşı takım oyuncuları tarafından kolayca hedef alınabilir. Bu sayede hileciler hem oyunda küçük düşürülmüş olacak hem de sonrasında yasaklanacaklar.”
Bu güncelleme, Valve’in bir anti-hile sistemi üzerinde hâlâ çalıştığını ve tespit işlemlerini daha da geliştirmeye yönelik planlarının olduğunu gösteriyor. Şu an için bu sistem oldukça konservatif bir düzeyde çalışıyor ve ilerleyen günlerde daha kapsamlı bir “v2 anti-hile sistemi” ile değiştirileceği belirtiliyor. Bu sistemin tamamen devreye alınmasının ardından, hile yapan oyuncuların anında yasaklanması seçeneği de aktif olacak.
Hilecileri Küçük Düşürmek ya da Maçı Bitirmek: Seçim Oyuncuların
Bu eğlenceli ceza yöntemi, şimdiden topluluk içinde büyük ilgi uyandırdı. Hileciler kurbağaya dönüştüğünde, sadece zıplayarak etrafta dolanabiliyor ve bu sırada rakip oyuncular tarafından sürekli olarak hedef alınıyorlar. Bu sahneler, oyuncuların hilecilere karşı üstünlük kurmanın keyfini çıkardıkları eğlenceli anlar yaratıyor.
Oyuncular isterlerse bu “kurbağaya dönüştürme” seçeneğini reddedip maçı hemen bitirerek, bir sonraki karşılaşmaya geçebilirler. Bu durumda maç sonuçları geçersiz sayılıyor ve her iki takım da bir kayıp ya da galibiyet almıyor. Eğer bu sistemde bir oylama mekanizması olup olmadığı ve takımın her üyesinin söz sahibi olup olmadığı bilinmiyor, ancak böyle bir seçenek, oyuna daha fazla mizahi bir boyut katabilir.
Deadlock İçin Gelecek Planları
Deadlock henüz açık beta sürecine bile girmiş değil ve oyunun ne zaman tam sürüme geçeceği belirsiz. Ancak oyunun bu erken aşamalarında bile topluluk üzerinde bu kadar olumlu bir etki bırakması, Valve’in yeni bir çok oyunculu başarı hikayesi yazabileceğinin işareti olabilir.
MOBA temalı nişancı oyunlarının sayısı her geçen gün artsa da, Deadlock, hem ilginç oyun dinamikleri hem de bu tür yenilikçi anti-hile sistemleri ile öne çıkıyor. Özellikle Dota 2’den esinlenen öğeler ve RPG benzeri sayısal sistemler, oyunun derinliğini artırıyor. Eğer bu inovatif yaklaşımlar ve eğlenceli cezalandırma yöntemleri devam ederse, Deadlock gelecekte çevrimiçi oyun dünyasında büyük bir hit olabilir.