Blizzard’ın Yeni AA Oyunları İçin Küçük Bir Ekip Kurduğu Bildirildi
Blizzard Entertainment, yeni ve daha küçük bir ekip oluşturarak mevcut Blizzard oyunlarına dayalı AA (orta bütçeli) oyunlar geliştirmeyi planlıyor. Bu ekip, çoğunlukla Activision’ın mobil odaklı King çalışanlardan oluşacak. Windows Central‘dan Jez Corden’a göre, bu girişim, AAA oyun geliştirmenin artan maliyetleri karşısında Microsoft’un daha küçük ekiplerle “keşfetme ve deneme” isteğini yansıtıyor.
Yeni Ekip ve Hedefleri
Microsoft, küçük ekiplerle büyük başarılar elde etti. Sea of Thieves ve Grounded gibi oyunlar, nispeten küçük ekipler tarafından geliştirildi ve büyük ilgi gördü. Ayrıca, Tango Gameworks tarafından yaratılan 2023 yapımı Hi-Fi Rush, piyasaya sürüldükten sonra büyük bir başarı olarak kabul edildi. Corden, Microsoft’un Tango Gameworks’ü kapatma kararının, stüdyolar arası işbirliğini zorlaştıran coğrafi konum nedeniyle alındığını belirtiyor.
Blizzard’ın yeni ekibi, büyük ekiplerin “bürokratik şişkinliklerinden” kaçınarak çeviklik için hazırlanıyor. Ancak, ekibin ne üzerinde çalışacağı konusu hala belirsiz. Amaç, Blizzard’ın mevcut serileri etrafında daha küçük ölçekli, daha düşük bütçeli oyunlar yaratmak. Bu, Overwatch gibi mevcut popüler oyunlardan StarCraft gibi uzun süredir uykuda olan serilere kadar her şey anlamına gelebilir.
🔸 Oyun Dünyasında Indie, AA ve AAA Farkı
Microsoft’un Yeni Stratejisi
Xbox patronu Phil Spencer, 2022 yılında Wired’a verdiği demeçte, “Activision Blizzard ve King’deki ekiplerle oturup arka katalog ve orada sahip olabileceğimiz fırsatlar hakkında konuşmaktan heyecan duyduğunu” ifade etmişti. Bu yeni strateji, Blizzard’ın geçmişte mobil cihazlar için oyun geliştirmiş King geliştiricileri tarafından kurulan yeni stüdyosu için platform hedeflerini de etkileyebilir.
Mobil Odağın Önemi
Corden, Google ve Apple’ın platformlarını rakiplerine açmasını talep eden yeni AB yasalarının ardından Microsoft’un şu anda iOS ve Android için bir Xbox oyun mağazası açmaya çalıştığını belirtiyor. Bu nedenle, yeni ekip için mobil odak mantıklı olabilir. Ancak, Microsoft’un çok platformlu bir strateji araştırmasıyla birlikte her şey mümkün.
Microsoft’un Oyun Gelirleri ve Game Pass Başarısı
Bugünkü rapor, büyük ölçüde 69 milyar dolarlık Activision Blizzard satın alması sayesinde Xbox konsol satışlarındaki düşüşe rağmen Microsoft’un oyun gelirlerinin son çeyrekte yüzde 44 arttığı haberinin ardından geldi. Activision Blizzard olmasaydı bu büyüme sadece yüzde üç olacaktı. Microsoft ayrıca Game Pass’teki satın almasından da yararlanmaya başladı. Diablo 4 Mart ayında yayın servisine gelen ilk Activision Blizzard oyunu olurken, Call of Duty: Modern Warfare 3 de bu Temmuz ayında üyeler için yayınlandı. Ayrıca, Black Ops 6, Microsoft’un kısa süre önce duyurduğu hizmet revizyonunun ardından 24 Ekim’de Game Pass’e geliyor, ancak yalnızca Game Pass Ultimate ve PC Game Pass aboneleri için.
Blizzard’ın yeni ekibi, Microsoft’un oyun dünyasında daha küçük ölçekli ama etkili projeler üretme hedefiyle uyumlu bir adım olarak görülüyor. Bu yeni strateji, hem Blizzard’ın mevcut serilerini canlandırma hem de yeni oyun deneyimleri sunma potansiyeline sahip. Microsoft’un bu girişimi, oyun dünyasında yenilikçi ve ekonomik çözümler arayan diğer şirketlere de ilham verebilir. Blizzard’ın yeni AA oyunları, oyuncular için heyecan verici ve çeşitli deneyimler sunabilir.