Assassin’s Creed Shadows, Klasik Oyunların Tadını Yakalayacak
Assassin’s Creed Shadows, klasik Assassin’s Creed oyunlarının tadını geri getirecek gibi duruyor.
Son yedi yılda çıkan Assassin’s Creed oyunları, pek çok hayranını eski oyunları arzulayan oyunculara dönüştürdü. Origins, Odyssey ve Valhalla’nın büyüleyici dünyaları sayesinde seriye katılan milyonlarca insanı göz ardı etmemek gerek. Ancak, klasik Assassin’s Creed oyunlarının gizlilik ve suikast odaklı oynanışını özlememek elde değil.
Assassin’s Creed Shadows ve İki Kahraman
1579 yılında Feodal Japonya’da geçen yeni oyun Assassin’s Creed Shadows, hem eski hem de yeni hayranları memnun etmeyi hedefliyor. Ubisoft, serinin iki farklı oyun tarzını iki kahramana ayırıyor: Gizli bir kılıç ustası olan çevik şinobi Naoe ve düşmanlarıyla doğrudan yüzleşen Kara samuray Yasuke.
Ubisoft, görevlerin çoğunun her iki karakterle de tamamlanabileceğini belirtti. Bu, oyunculara oyunu Odyssey tarzı bir aksiyon RPG’si mi yoksa geleneksel bir gizlilik oyunu gibi mi oynamak istediklerine karar verme özgürlüğü tanıyor.
Gizlilik ve Açık Dövüş Dengesi
Odyssey ve Valhalla’da gizlilik ve açık dövüşün eşit bir şekilde sunulacağı sözü verilmiş ancak bu vaat tam anlamıyla yerine getirilememişti. Ancak, Assassin’s Creed Mirage’ın, gizlilik odaklı bir oyun olarak verdiği sözü tutması, yeni oyun için umut verici bir işaret.
![Assassin's Creed Shadows](https://frpnet.net/wp-content/uploads/2024/05/assassins-creed-shadows-r1.jpg)
Ubisoft, Shadows’ta gizliliğin önemini vurgulayan bazı ayrıntılar paylaştı. İşte IGN röportajından bazı önemli noktalar:
- Gölgelere Bağlı Kalmak: Naoe, ışık kaynaklarını kapatarak karanlık alanlar yaratabilir.
- Işık Ölçer: Splinter Cell benzeri bir ışık ölçer bulunuyor.
- Yüzüstü Yatabilme: Naoe yüzüstü yatabiliyor, bu seri için bir ilk ve Metal Gear Solid dışındaki gizlilik oyunlarında nadir görülen bir özellik.
- Güçsüz Dövüş: Naoe, açık dövüşlerde güçlü değil, Mirage’daki Basim’e benzer.
- Kıskaç Kancası: Parkuru genişleten bir kıskaç kancası var.
- Hava Durumu ve Mevsim Etkileri: Koruma düzenleri hava durumundan ve mevsimlerden etkilenir; örneğin, korumalar yağmurdan korunmak için sığınak bulur.
Gizlilik Odaklı Bir Oyun
Ubisoft’un büyük tanıtımda Shadows’un gizlilik yönüne odaklanması dikkat çekici. Mevsimlerin muhafız devriyelerini ve gizlenme seçeneklerini nasıl etkileyeceği üzerinde duruluyor. Örneğin, kış aylarında doğal saklanma noktaları azalırken, kötüleşen hava koşulları düşmanların görüşünü sınırlıyor ve rüzgarlar ayak izlerinizi gizliyor. Muhafız devriyeleri, sıcak bölgelere yapışarak yeni yolların açılmasını sağlıyor.
![Assassin's Creed Shadows karakter](https://frpnet.net/wp-content/uploads/2024/05/assassins-creed-shadows-r2.jpg)
Yasuke’nin Savaşçı Tarzı
Yasuke’nin savaşçı oyun tarzı hakkında daha az bilgi verilmiş durumda. Ancak düşmanları savuşturabilecek ve karşı saldırı yapabilecek yeteneklere sahip olacağı belirtiliyor. Düşman zırhı, tekrarlanan vuruşlarla yıpratılabilir ve kırılabilir. Valhalla ve Odyssey’in dövüş sistemlerine benzeyecekse, Shadows’un kılıç dövüşleri biraz basit olabilir. Özellikle de “Japonya’daki Assassin’s Creed” oyunu Ghost of Tsushima‘yı gördükten sonra iyi bir dövüş mekaniği olması gerekiyor.
Assassin’s Creed Shadows, klasik ve modern oyun stillerini bir araya getirme vaadiyle serinin hayranlarını heyecanlandırıyor. Ubisoft’un gizlilik ve açık dövüş arasında denge kurma çabası, oyunu merakla beklememize sebep oluyor. Yeni oyun, hem eski hayranları memnun etmeyi hem de yeni oyunculara hitap etmeyi amaçlıyor. Bu epik maceraya atılmak için sabırsızlanıyoruz.